Roviniete.ro

Opel Astra Sports Tourer – un station wagon compact

Postat de: admin pe 17 Decembrie 2010 12:49

Noul Astra Sports Tourer aduce stil, caracter practic si tehnologiile ecologice in segmentul de autovehicule station wagon compacte, oferind proprietarilor posibilitatea de a combina utilitatea profesionala si personala intr-un singur autovehicul.

Cu acelasi ADN Opel in materie de design si denumirea de Sports Tourer ca si perechea sa mai mare Insignia, modelul Astra Sports Tourer prezinta, de asemenea, o concentrare similara pe calitate si functionalitate de prima clasa. Forma sculptata adaposteste un habitaclu cu toate atributele aclamate pe scara larga ale modelului Astra hatchback, adaugand in acelasi timp ample capacitati de incarcare. Designul portbagajului, eficient din punct de vedere al spatiului, asigurand un impresionant volum de incarcare de pana la 1.550 de litri, este completat de functii premium inteligente precum noile scaune spate FlexFold – un sistem care pliaza scaunele spate la o apasare de buton.

Aspectul atletic al modelului Astra Sports Tourer este sustinut de o experienta de conducere la fel de atletica. Noul station wagon beneficiaza de aceeasi suspensie spate inovatoare si acelasi sasiu mecatronic FlexRide ca si colegul sau hatchback. Alte dotari de prim rang in clasa sa, precum iluminarea frontala adaptiva AFL+ si scaunele fata ergonomice aprobate de medici, adauga confort si siguranta.

O gama ampla de sisteme de propulsie ce cuprinde noua motorizari cu consum eficient asigura o putere intre 70 kW/95 cp si 132 kW/180 cp. Tehnologia economica Start/Stop va fi introdusa mai intai la motorul 1.3 CDTI (70 kW/95 cp) la inceputul anului viitor, avand emisii de CO2 reduse, de 109 g/km.

In afara de reducerea cheltuielilor pentru carburant, inginerii Opel sunt lideri in domeniu in minimizarea costurilor de reparatii pentru daune survenite in urma impacturilor la viteza redusa – cele mai frecvente, conform companiilor de asigurari. Drept urmare, noii proprietarii Astra se pot astepta sa plateasca printre cele mai reduse prime de asigurare anuale din acest segment.

Opel a fost printre primii producatori de autovehicule din Europa care au introdus o caroserie station wagon la inceputul anilor 50. Noul Astra Sports Tourer valorifica acum peste 50 de ani de expertiza Opel in proiectarea si construirea de autovehicule station wagon.

Astra Sports Tourer va profita de impulsul generat de succesul remarcabil de vanzari al partenerului sau, modelul hatchback, pentru care pana in prezent s-au inregistrat aproape 200.000 de comenzi. In ultimii ani, aproximativ 25 de procente din toate autovehiculele Astra vandute in Europa au fost modele station wagon.

Conceput si dezvoltat la Centrul International de Design Tehnic al Opel din Rüsselsheim, Germania, Astra Sports Tourer va fi construit la unitatea de productie a companiei din Ellesmere Port, Marea Britanie.

Noul limbaj de design de la Opel debuteaza in clasa de modele station wagon compacte

Astra Sports Tourer preia acum noul si incitantul limbaj de design Opel – maiestria sculpturala intalneste precizia germana – aducandu-l in segmentul de autovehicule station wagon compacte. Conceputa in paralel cu modelul hatchback, varianta station wagon are identitatea sa proprie. Proportiile atletice de autovehicul  ”close-coupled” ii confera o prezenta unica, acesta fiind mult mai mult decat o simpla versiune station wagon a modelului hatchback.

De la montantii B in spate, caroseria este complet noua. Caracterul atletic al modelului Astra Sports Tourer este ilustrat de linia unica a geamului care se ingusteaza spre montantul D si de linia pronuntata a aripilor, care culmineaza cu blocurile optice spate late  si sculptate, care confera un aspect de musculatura tonifiata.

Imaginea eleganta este accentuata de barele de acoperis lungi, subtiri, care se indreapta lin spre spoilerul de acoperis lat, integrat in partea superioara a hayonului. Unghiul sau ascutit ajuta la crearea unui profil dinamic care se afla in echilibru perfect cu stilul impetuos al partii frontale. Motivul taisului, tipic pentru Astra, sculptat in partea laterala inainte de rotile spate, contribuie la senzatie de miscare.

Compartiment pentru bagaje spatios cu functii usor de utilizat regasite la modelele  premium

Caroseria eleganta si stilata adaposteste o podea de incarcare surprinzator de spatioasa. Adanc si plan in lateral, portbagajul cu covor montat pe intreaga suprafata nu prezinta niciun colt care sa limiteze spatiul sau proeminente ale pasajelor rotilor din spate.

Astra Sports Tourer este primul station wagon compact in afara de segmentul premium care ofera o functie de pliere a scaunelor cu comanda de la distanta. Aceasta facilitate ergonomica oferita de scaunele spate FlexFold permite marirea capacitatii de incarcare de la 500 la 1.550 de litri, apasand pur si simplu un buton. Acesta elibereaza si coboara automat fiecare sectiune a banchetei rabatabile fractionat 60/40. Nu mai este necesar sa inconjurati autovehiculul pentru a cobori separat fiecare spatar. Inginerii Opel au proiectat, de asemenea, sistemul sa functioneze fara sa trebuiasca sa indepartati mai intai centurile de siguranta de pe spatar. Cu spatarele pliate, podeaua de incarcare se extinde pana la impresionanta valoare de 1.835 mm – cu 28 mm mai mult decat la actualul Astra Station Wagon.

Oferind un capac pentru portbagaj manevrabil in doua miscari, Astra Sports Tourer se alatura autovehiculelor compacte premium. Capacul cu acces usor gliseaza in sus si intr-o parte printr-o simpla apasare, pentru a depozita si indeparta articole mai mici. Pentru incarcaturi mai mari, capacul este retractat complet in caseta, cu o manevra rapida, oprindu-se lin. Atunci cand nu este necesar, intregul ansamblu poate fi indepartat usor si depozitat sub podeaua de incarcare a portbagajului.

Dotarile optionale versatile includ:

* O captuseala pentru portbagaj personalizata, pliabila, care protejeaza covorul de pe podeaua portbagajului, deschizatura hayonului, bara de protectie din spate si spatarele pliate ale scaunelor.

* Sistemul de depozitare adaptabil FlexOrganizer de la Opel, care consta in plase si dispozitive de separare care permit proprietarilor sa personalizeze configuratia spatiului de incarcare.

* O noua generatie a inovatorului suport de biciclete integrat FlexFix de la Opel va fi disponibila, de asemenea, anul viitor.

Intrucat este foarte posibil ca Astra Sports Tourer sa tracteze remorci, sistemul electronic de asistenta la stabilizarea remorcii (TSA) de la Opel este activat atunci cand pe autovehicul se monteaza un carlig de remorcare aprobat de Opel. Aceasta functie sofisticata de siguranta utilizeaza sistemul standard de Control Electronic al Stabilitatii pentru a contracara orice instabilitate care poate surveni la tractarea unei remorci sau rulote.

Habitaclul sculptat ofera cele mai apreciate spatii de depozitare din clasa sa

Astra Sports Tourer beneficiaza de acelasi interior sculptat armonios, de inalta calitate, intalnit prima data la modelul hatchback. Bordul curbat se arcuieste in jurul cabinei spre partea superioara a ornamentelor portierelor, creand o ambianta calda si primitoare.

Senzatia de spatiu si dinamism este subliniata suplimentar de o consola centrala eleganta, montata in unghi ascutit, care se intinde de la panoul de instrumente pana la schimbatorul de viteze. Detaliile de decor – precum inelele, comenzile si cadrul consolei centrale cromate – se combina cu utilizarea materialelor placute la atingere si a iluminarii ambientale subtile si calde pentru a crea o imagine de inalta calitate.

Sunt disponibile patru niveluri de echipare pentru interior. Varianta Cosmo introduce acum un nou interior, cu culori calde si atmosfera eleganta, utilizand cacao in diferite nuante ca alternativa la negru.

Habitaclul este la fel de practic pe cat este de elegant. Niciun alt station wagon compact nu ofera atat de mult spatiu interior de depozitare accesibil – 25 de litri in total, de doua ori mai mult decat in versiunea actuala.  In prezent, modelul station wagon prezinta numeroase spatii de depozitare intuitive, inclusiv buzunare pe portiere care pot sustine sticle mari, de 1,5 litri, o consola centrala deosebit de adaptabila care permite multe configuratii, un torpedo de dimensiuni normale si un sertar de depozitare pe partea soferului.

Confort la rulare de prima clasa pe distante lungi

Multi soferi Astra Sports Tourer vor utiliza autovehiculul pentru calatorii de serviciu zilnice, precum si pentru iesiri private/cu familia in week-end si se estimeaza ca vor avea un kilometraj mult mai mare decat distanta anuala obisnuita acoperita de soferii europeni. Pentru a optimiza confortul si siguranta pe distante lungi, Astra Sports Tourer ofera mai multe dotari cheie.

Scaunele fata prezinta cea mai buna gama de reglaje pe lungime din domeniu, iar clientii pot alege, de asemenea, singurele scaune fata ergonomice din acest segment care sunt certificate de expertii independenti in sanatatea spatelui de la organizatia germana Aktion Gesunder Rücken („Actiune pentru un spate sanatos”, cunoscuta sub denumirea de AGR).

Confortul si siguranta la rulare sunt sporite cea mai recenta inventie Opel, a treia generatie a sistemului de iluminare frontala adaptiva (AFL+). Aceasta ofera pana la noua functii de iluminare, care sunt activate automat pentru a se adapta profilului rutier predominant si conditiilor de conducere. In plus, camera video Opel Eye, un sistem care alerteaza soferul fata de prezenta anumitor semne de circulatie si transmite un avertisment daca autovehiculul depaseste neintentionat banda de deplasare – un sistem deosebit de sigur in timpul calatoriilor lungi. Ambele tehnologii avansate sunt premiere Opel in segmentul compact.

Agilitate la manevrare si un sasiu revolutionar

Astra Sports Tourer mosteneste configuratia sasiului si toate caracteristicile rafinate de conducere dinamica ale modelului Astra hatchback. Puntea spate beneficiaza de o combinatie inovatoare si unica dintre un arbore compus si un brat Watt. Conceptul ingenios, care economiseste spatiu sustine fortele laterale in timpul virajelor, pentru a conferi o manevrabilitate dinamica si agila fara a face compromisuri in materie de stabilitate sau confort.

Comportamentul sasiului poate fi imbunatatit suplimentar prin sofisticatele suspensii adaptive FlexRide. Acestea utilizeaza tehnologia sasiului mecatronic, integrand functiile mecanice cu comenzile electronice, fiind o adevarata raritate in segmentul compact.

FlexRide se adapteaza continuu la modificarile conditiilor de drum si ale stilului de conducere. In modul Standard complet adaptiv, acesta ofera intreaga gama de reglari disponibile. In modurile Sport si Tour, selectate de sofer, sistemul aplica cea mai sportiva, respectiv cea mai confortabila gama de setari. In plus, modul Sport permite obtinerea unor reactii mai rapide din partea acceleratiei si a sistemului de directie – precum si gestionarea transmisiei automate.

Gama extinsa de sisteme de propulsie: emisii CO2 reduse pana la 109 g/km

Gama extinsa de sisteme de propulsie Astra Sports Tourer cuprinde patru motoare diesel, cinci motoare pe benzina si un motor LPG, oferind o putere de la 70 kW/95 cp la 132 kW/180 cp.

Gama de motoare diesel include unitatile de 1,3, 1,7 si 2,0 litri, toate dotate cu tehnologie common-rail, injectie multipla de carburant, turbocompresor cu geometrie variabila (VGT) si un filtru de particule ce nu necesita intretinere. Toate intrunesc normele Euro 5.

Tehnologia Start/Stop introdusa recent la modelele Opel Corsa va fi disponibila la inceputul anului viitor pentru Astra 1.3 CDTI (70 kW/95 cp).  Aceasta va asigura o economie de carburant remarcabila, de doar 4,1 l/100 km in ciclul combinat si va genera emisii de CO2 de doar 109 g/km.

Unitatea CDTI de 1,7 litri este disponibila cu doua setari, asigurand o putere de 81 kW/110 cp si un cuplu de 260 Nm sau o putere de 92 kW/125 cp si un cuplu de 280 Nm. Ciclul combinat este in ambele cazuri de 4,5 l/100 km, iar emisiile de CO2 sunt de 119 g/km.

Cel mai performant motor al gamei, CDTI de 2,0 litri este acum disponibil impreuna cu o gama de transmisii manuale sau automate cu sase viteze. Avand o putere de 118 kW/160 cp si un cuplu generos de 350 Nm de la o turatie de doar 1.750 rpm, acesta accelereaza de la zero la 100 km/h in mai putin de zece secunde. Consumul in ciclul combinat cu o transmisie manuala este de 5,1 l/100 km, cu emisii de CO2 de 134 g/km.

Gama de motoare pe benzina cuprinde unitatile de 1,4 si 1,6 litri, fiecare cu aspiratie naturala si turbocompresor, cu o putere intre 74 kW/100 cp si 132 kW/180 cp. Sincronizarea continuu variabila a supapelor, atat pe partea de admisie cat si pe partea de evacuare, este disponibila pentru toate motoarele cu exceptia unitatii turbo de 1,6 litri.

Odata cu aceasta noua generatie a modelului Astra a fost introdusa o unitate pe benzina turbo de 1,4 litri, complet noua. Sunt disponibile acum doua puteri. Versiunea de 103 kW/140 cp a inlocuit-o pe cea precedenta de 1,8 litri cu aspiratie naturala si o putere similara. In concordanta cu strategia Opel de reducere a cilindreei, aceasta permite o economie de carburant de aproape 15 procente, precum si generarea unui cuplu marit cu 14 procente la un consum combinat de doar 6,1 l/100 km. Este disponibila cu transmisii manuale sau automate de sase viteze. Noua versiune de 88 kW/120 cp debuteaza in gama Astra din anul 2011 cu o cutie de viteze manuala cu sase trepte si are un consum mediu de carburant de 6,1 l/100 km.

Unitatea de baza de 1,4 litri cu aspiratie naturala dezvolta 74 kW/100 cp si are un consum de carburant exceptional in ciclul combinat, de 5,9 l//100 km si 139 g/km de CO2. Unitatea de 1,6 litri cu turbocompresor si putere de 132 kW/180 cp si un cuplu de 230 Nm este cea mai performanta din gama de motoare pe benzina.

Cutiile de viteze manuale cu sase trepte de viteza sunt dotari standard in combinatie cu motoarele pe benzina 1.4 Turbo si 1.6 Turbo, precum si cu unitatile 1.7 si 2.0 CDTI.  Motoarele de 1,4 si 1,6 litri cu aspiratie naturala si motoarele turbo diesel de 1,3 litri sunt disponibile cu transmisii cu cinci trepte de viteza. O transmisie automata complet noua, cu sase trepte de viteza este disponibila optional cu motorul de 1,6 litri cu aspiratie naturala, 1.4 Turbo (103 kW/140 cp) si 1.6 Turbo, toate pe benzina, precum si cu 2.0 CDTI.

Costurile totale de mentenanta sunt cele mai bune din clasa sa, ceea ce face din Astra Sports Tourer modelul station wagon preferat

Modelul Sports Tourer reprezinta o varianta convingatoare pentru parcurile auto, estimandu-se ca acest gen de vanzari vor depasi 50 de procente din total pe piete ca Germania. Acest station wagon compact poate servi ca un cal de povara adaptabil, de cursa lunga in timpul saptamanii si devine un autovehicul de familie incapator si elegant in week-end-uri.

Intrucat costurile de proprietate sunt importante, inginerii si designerii Opel s-au concentrat pe mentinerea la un nivel scazut a costurilor de reparatii in caz de accident. Desi majoritatea coliziunilor se produc la viteze relativ scazute, acestea provoaca de obicei deteriorarea costisitoare a caroseriei si a componentelor. Avantajul competitiv cheie al modelului Astra Sports Tourer il reprezinta designul barelor sale de protectie, precum si caroseria fata si spate: costuri scazute de reparare inseamna prime de asigurare scazute si economii care se pot ridica pana la cateva sute de euro pe an.

Valoarea reziduala mare a noului Astra este deja dovedita de cifrele de vanzari de autovehicule hatchback rulate din primele modele disponibile pe piata. Expertii auto se asteapta ca Astra Sports Tourer sa se bucure de un succes la cote similare.

Luand in considerare toti factorii, Astra Sports Tourer ofera cel mai bun cost total de proprietate din clasa sa, ceea ce-l face cu adevarat alegerea inteligenta pentru clienti companii.

Opel Romania

Taguri: , , ,

Roviniete.ro

Comments are closed.